Χρήσιμες συμβουλές για την ασφάλεια των ελαστικών σας

Σύμφωνα με μελέτες που έγιναν πανευρωπαϊκά μια από τις κύριες αιτίες τροχαίων ατυχημάτων είναι τα ελαστικά με λάθος πίεση ή με ελάχιστη πίεση.
Ακολούθησε τις παρακάτω συμβουλές για να διατηρήσεις την ασφάλεια των ελαστικών σου.

Ελέγξτε την πίεση των ελαστικών του αυτοκινήτου σας τουλάχιστον μία φορά το μήνα. Η λάθος πίεση στα ελαστικά έχει άμεσες συνέπειες στην οδική συμπεριφορά του οχήματος (όπως και στην κατανάλωση καυσίμου), αλλά και σοβαρές επιπτώσεις στη συνολική ασφάλεια και τη ζωή των ελαστικών. Αυτό οδηγεί σε πρόωρη και ανομοιόμορφη φθορά πέλματος στις εξωτερικές πλευρές τους. Γι ‘αυτό είναι επιτακτική ανάγκη να ελέγχουμε την πίεση των ελαστικών τουλάχιστον μία φορά το μήνα και πριν από κάθε μεγάλο ταξίδι.

Προσοχή χρειάζεται όταν μετά από οπτικό έλεγχο των ελαστικών, παρατηρηθεί υπερβολική ή ανομοιόμορφη φθορά πέλματος, στα πλαινά ,τυχόν ρωγμές ή εξογκώματα στο πέλμα ή εντοπιστεί ξένο αντικείμενο όπως βίδα, καρφί ή γυαλί. Σε κάθε απο τις παραπάνω περιπτώσεις πρέπει να ελεγχθεί το ελαστικό απο ειδικό τεχνίτη για διάγνωση και επισκευή.

Η κακή ευθυγράμμιση του συστήματος διεύθυνσης και της ανάρτησης αλλά και η κακή ζυγοστάθμιση των τροχών , είτε μπροστά είτε πίσω, μπορεί όχι μόνο να επηρεάσουν αρνητικά την αίσθηση του τιμονιού και την ευστάθεια του οχήματος, αλλά επίσης να προκαλέσουν ταχεία και ανομοιόμορφη φθορά των ελαστικών. Εάν δεν διορθωθεί, αυτή η έλλειψη ευθυγράμμισης και ζυγοστάθμισης μπορεί να καταστρέψει ένα ελαστικό σε σύντομο χρόνο.

Τους καλοκαιρινούς μήνες τα ελαστικά μας ταλαιπωρούνται ιδιαίτερα λόγω των υψηλών θερμοκρασιών.Επίσης στη χώρα μας τα ελαστικά δουλεύουν χειμώνα – καλοκαίρι σε αντίθεση με την υπόλοιπη Ευρώπη που οι οδηγοί αλλάζουν από καλοκαιρινά σε χειμερινά λόγω καιρικών συνθηκών.

Φροντίζουμε λοιπόν να ελέγχουμε τις πιέσεις στα ελαστικά του αυτοκινήτου μας μια φορά το μήνα,να κάνουμε ένα οπτικό έλεγχο της κατάστασης των ελαστικών για παν ενδεχόμενο, να επισκευάζουμε άμεσα τις ζημιές που προκλήθηκαν από τη χρήση σε έμπειρους τεχνικούς ,να ελέγχουμε την ζυγοστάθμιση των τροχών κάθε 15.000 χλμ και να κάνουμε ευθυγράμιση όταν το αυτοκίνητο «τραβάει» δεξιά ή αριστερά.

Τέλος πρέπει να αλλάζουμε τα ελαστικά μας όταν παρατηρήσουμε ότι δεν φρενάρουν όπως όταν ήταν καινούρια, όταν γλυστράνε σε βρεγμένο δρόμο ή όταν αρχίζουν να φαίνονται τα πρώτα σημάδια κόπωσης στο πέλμα τους λαμβάνοντας υπόψιν ότι ο οφέλιμος χρόνος ζωής των ελαστικών είναι περίπου τα 60.000 χλμ όπου το ελαστικό συμπεριφέρεται σύμφωνα με τις προδιαγραφές του κατασκευαστή του.

Πηγή : blog.vrisko.gr/

Post by phoenixdadm

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *